Torsdag

Nu var det ny vecka i gravidieteten igen. Går in i v.29 nu så snart är vi i v.30 och då kan man ju lite smått börja räkna ner...

Du är i vecka 29.
Du har gått 28 fulla veckor och 0 fulla dagar (v28+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 8 jun 2011
Du har 83 dagar kvar till beräknad förlossning.

Redan torsdag och dagarna bara rusar förbi. Det var en händelserik fullbokad helg kan man minst säga.
Lördagen bestod av dop..igen... Andreas Kusin PM och hans Mia döpte sin lilla Annie.





PM & Annie



Direkt efter dopet blev det till att lämna av mina pojkar hemma och bege mig till min gamla kompis Johanna på Babyshower! Hon ska ha ungefär en vecka före mig så det var roligt att träffa henne och några andra gamla goa vänner från förr. Hon har flyttat ut på landet i Lindome och jag hade ALDRIG hittat om jag inte haft GPS, tack gode gud för nymodigheter :) Vi skrattade och åt god mat och lekte leker....jätteskoj ! Tack Jojjan, Sandra & Lena för en supermysigkväll!


Fina Jojjan öppnar presenter



Söndagen blev det biopremiär för Eddie. Kl:09.45 satt vi redo i bilen för att bege oss till Bergakungen. Semcon bjöd sina anställdas familjer på Disneyfilmen Gnomeo & Julia i 3D. Eddie var mycket förväntansfull och skötte sig exemplariskt under hela filmen. Så duktig! Så nu vet vi att han kan gå på bio utan problems. Vet inte om han var aningen för liten för filmen då han han inte vill se "tomtarna på bio" igen. Skopan i filmen var så "leeeeeskig".



Vi avslutade helgen med söndagsmiddag hos min fina mor. Lovely as always :)

I tisdags var det dags för vår numera årliga tradition, persiskt nyår. Bizhan samordnade och vi samlades ett glada gäng "perser" i Billdalspark och hoppade över en brasa.

Enligt traditionen ska vi hoppa över brasan och ge våra sjukdomar till elden.



Klicka på bilderna för större

Ikväll har jag varit hemma hos bästis Lina och umgåtts med henne och flickorna. Eddie var som vanligt alldeles tokig i "stora" 5-åriga Dixie som han försökte imponera på. Ni är bäst!

Puss & godnatt mina vänner

CC


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0