Ny vecka

Ny vecka, nya tag. Måndag och trött. Kanske ska börja äta järntabletter nu iallafall. Dragit på det för att undvika eventuella otrevliga biverkningar och att jag inte behövt enligt min BM då mitt järnvärde varit bra. Om inte annat får jag försöka äta mer järnrik mat som jag fick tips på av Seppi. Får helt enkelt köpa hem blåbär i mängder. Det är ju gott, nyttigt och järnrikt!

Status på graviditeten nu är enligt www.familjeliv.se :
Du är i vecka 22.
Du har gått 21 fulla veckor och 4 fulla dagar (v21+4).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Ons 8 jun 2011 (min egen födelsedag är ju 7 juni så det blir inget inplanerat i år, hehe. En väldigt fin födelsedagspresent om pyret skulle vilja titta ut den dagen dock)
Du har 128 dagar kvar till beräknad förlossning

Går in i ny vecka på torsdagar! Fullt med action i magen nu redan. En livlig liten sak därinne som jag längtar så mycket efter♥

Har bara gått upp 3 kilo so far om man ska tro på vågen från igår så det känns faktiskt gött. Hoppas inte jag samlar lika mycket vätska i kroppen denna gången. Var ju så svullen när jag väntade Eddie. Slutade på +23 kilo när han föddes, bläää.
Fin mage och vackert innehåll men tjockis var man allt! :))


 v.38 med Eddie

 v.38 med Eddie

Helgen har varit lugn och skön. Promenad runt Sisjön i lördags med familjerna Halvarsson och Friberg/Asgaroulady. Emma hade givetvis en baktanke med denna promenad i jobbig terräng. Hon vill gärna att hennes lilla bebisflicka ska komma nu!!! Igår blev det familjebad på Åbybadet. Eddies absoluta favorit är ju att bada, helt tokig i vattnet. Helgen avslutades med god söndagmiddag hos svärmor.

Hoppas ni får en bra vecka!

Kram

CC


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0