Bristningsrädd

Idag är det fredag, veckans näst bästa dag efter lördag då såklart. Lördag! Är det inte en fantastisk dag!?Man (dvs jag) är ledig hela dagen & när man släcker lampan för kvällen så slumrar man in till vetskapen om att imorgon hägrar ytterliggare en ledig dag. Ahhh så gott! Idag känner jag för fredagsmys i riktig svenssonanda. Typ tacos och "Let´s Dance". Fan så fint. Inget rödvin och mögelost dock. Jag vet att det bara är för en "kort" period (= 10 månader som man faktiskt är gravid) men rödvin som jag på senare år lärt mig att uppskatta och ÄLSKA är faktiskt lite tråkigt att vara utan. Men min bebis ska inget vin ha så det är bara att ge sig till tåls!


Fåfäng som jag är så är jag mycket rädd för att få bristningar på min mage under graviditeten. Jag smörjer för fullt med Bodyshops "Cocoa bodybutter"  som ska förebygga just detta. Men så igår så såg jag en liten blå rand längsmed (inte vågrätt utan lodrätt konstigt nog!!) min navel. AHHHHHHHHHHHHHH! Måtte detta bara vara ett ytligt blodkärl. Å jag har inte rivit mig-som när min fina Emma ringde i panik och beklagade sig över en bristning som hon hittat på sin fina mage som visade sig vara just ett rivmärke. Så nu ska det ut och letas efter starkare krämer som ska hjälpa mig att slippa bristningar. För att bli tjock och sedan gå på diet,det går jag väl med på- men få bristningar också det vill jag icke. Alla som har bristningar brukar säga att de är stolta över dem då de påminner om barnen. Jag tror de ljuger! Förlåt till dig som eventuellt läser detta och har bristningar.. Du som har bristningar - är du stolt över dem? Skulle du inte hellre slippa dem? Det ena behöver ju inte utesluta det andra men ändå. Jag är nyfiken!  Nu är det ganska långt kvar (känns som en evighet till bebisen kommer) och man kan ju få bristningar sista veckorna nu också har jag hört till min stora fasa så det är bara smörja på.

Trevlig helg på er!

Vi hörs snart

Puss

CC



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0