Heltid och sommartid

Ligger i sängen och skriver/bloggar. Shit vad jag kännt av tidsomställningen denna gången. Kändes som nån skojade imorse när klockan ringde. Satan i gatan vad trött jag var! Kände mig verkligen blåst på den där timman.

Skönt med sommartid och att det är ljust till kl 20 nu. Underbart. Tog mig en liten joggingtur på 10 minuter förut medans det fortfarande var ljust. Får ju mjukstarta lite. Skulle till gymmet med Emma men Andreas fick jobba över så jag kom inte iväg. Imorgon ska jag och Becca slåss på Semcongymmet. Tänkte köra lite boxpass på lunchen. Ska bli skönt. April ska bli en hård månad träningsmässigt. Måste fixa min fula mage.

Dom håller på för fullt med renoveringen av vårat hus nu. Ny fasad och nya fönster och dörrar. Kommer bli så fint. Hoppas det inte drar ut på tiden. Vill gärna få bort byggställning snarast så vi kan göra fint på baksidan.
Påsken närmar sig och det ska bli skönt med inte mindre än 5 dagars ledighet sen ytterliggare 4 dagar veckan därpå då Rom väntar. ROMA!!! Känn vad gott.

Ska ta vara på eftermiddagarna bättre nu. Vara ute minst 1 timma efter dagis. Börjar ju jobba heltid den 10 maj så då är det slut med fina tidiga eftermiddagar med min lilla prins. Andreas kommer hämta honom under sommarhalvåret och till hösten får han utöka dagistiden en timma. Jobbigt sånt här. Ett pussel. Helst av allt skulle jag vilja ha med honom på jobbet varannan dag. Full av liv och inte det minsta sugen på stillasittande så det är ju såklart uteslutet...sen tror jag inte man får ha med småbarn på Semcon, helst.

Förra vackan hade jag -Bettan, Becca, Lina & Nellie- 4 vackra flickor på besök. Det var längesen vi träffades allihopa i den konstellationen hemma hos mig. Jättefint att se er.



<Vackra flickor i mitt kök>



Helgen som gick skulle vara orörd/obokad som Andreas kallade det. Inga måsten eller bokningar. Slappt läge liksom. Det dröjde inte lång bit in på fredag kvällen då det damp ner en sms-inbjudan till middag hos Seppi & J på lördagen. Jag lät Andreas sova till 13 på lördagen, slappt nog tyckte jag.
Kvällen hos vännerna i Mölndal var jättekul. Vi spelade "Maffia" halva kvällen och skrattade och tjivades. Skitskoj :)

Söndagen var uppbokad med min mamma. Vi gick på stan i timmar och hon handlade friskt både till sig själv mig och Eddie. Fick även fin lunch på mysiga Soho. Favvoställe. Mamma är bäst! Alltid.













Godnatt på er alla solstrålar

Puss

CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0