Saknar musik

Sitter och tittar på P3 GULD galan. Jag blir så glad. Vilka fantastiska musikaliska männinskor det finns, på samma gång blir jag lite ledsen. Ledsen att musiken inte är så central i mitt liv längre. Jag saknar den. Den lilla musik som hinns lyssna på är halvkassa rockhits på Bandit Rock i Rivstart på morgonen på väg till jobbet. Lite halvsvår , halvbra musik på P3 på väg hem från jobbet. Är detta allt? Ja i stort sett. Jag har min kvällar då jag kan sitta med Spotify och drömma mig bort. Jag måste bättra mig. Eddie får helt enkelt stå ut med min musik dönandes ur högtalarna nu. Han blir ju inte hörselskadad av 400 Slag med Kent en grå januari kväll och inte heller nedstämd och trött av Lady Gagas Bad Romance på lördagmorgonen. Så mitt försenade nyårslöfte i år att lyssna, känna och leva med musiken igen. Jag och Lina brukade leva våra liv genom vissa låtar. Det var våra soundtrack liksom. Vad hände med det, varför försvann det?? Varför slutade jag hitta allvaret genom musiken. Bättring 2010. Mitt musikår!

Jorå, livet leker. Lite trött på snön nu bara. Våren kan gärna få snart göra entré. Antar att det dröjer ca 2 månader. Men snart är den här med solen och värmen och det största vårtecknet av dem alla. Blommande körsbärsträd på Järntorget. Snart.

Helgen bara seglade förbi. Vi hade spelkväll med goda vänner och vin. Rappakalja kan bli hysteriskt roligt med rätt sällskap. Tack Bizhan, Emma, André & Therese.

Resan till Moskva blir av. Vi åker tillbaka  för att ge Moskva en ny chans i vackra maj istället för vårat senaste försök i gråa november. Längtar.




Onsdag imorgon och halvtid. Snart helg igen. Ja, jag längtar alltid till helgen. Alltid.

Säger som The Perishers:

You don’t know me
But I’m sitting next to you
Every morning
On the bus or on the tube
You look tired
Would it help to hear me say
Don’t you worry
Friday’s not that far away?
On the weekends
We try to get our share
Of excitement and of fresh air
Trying to forget
Who we’re gonna be
When the alarm rings
On monday morning
If in the evening
All you do is watch TV
Cause your too tired for anything else
You’re just like me
Just remember
As you struggle through the day
Relief awaits you
Friday’s not that far away

 
Slänger in dagens video här. Det blir fint och musikaliskt.


Tack å hej!

I LOVE MUSIC

CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0