Ost, vin & ett kärt besök

Hej mina vänner. Dålig uppdatering nu för tiden IGEN. Jag har mer att göra än vad jag tror eller hinner planera in...

Helgen handlade mest om mat och lite vin:) Vi startade på fredagen med att bjuda hem Mathias, Becca och deras söta ungar Kevin & Alexandra. Jag lagade risotto på kantareller och parmesan med fläskfilé och grönsakssaute på sparris , salladslök och  körsbärstomater. Jag och Becca fick lite vin och boysen hinkade öl. Mycket trevligt. Tack, ni är så sköna, skrattade mycket under kvällen av alla heta disskusioner ;)



Becca & Kevin

På lördagen åkte jag och Andreas på Ost & vin provning på Palace http://www.palace.se/Andree%20palace%20sidan/Palcace/sida_provningar.htm Det var över förväntan måste jag säga. Flera av vinerna kommer vi köpa hem och pröva hemma med våra favorit ostar. Andreas som inte dricker vin (innan) hade redan innan vinprovning börjat intressera sig för att uppskatta vin så tillsammans kanske vi så småningom kommer utforska mer av vinvärlden. För folk som inte dricker vin kan ju viner lätt smaka samma -vitt smakar vitt och rött...ja precis rött... Men jäklar vad mycket olika smaker det finns och andra klunken är ALLTID godare. Bra att komma ihåg innan man dömer ut ett "dåligt" vin.

På söndagen som alltid är "ärrendedag" hos oss fick en mycket härlig vändning. Min äldsta killkompis Mathias (Fjellman) dök upp på vår baksida knackandes på dörren. Så kul att se honom!! Vi har inte träffats på säkert 4-5 år. Mathias flyttade från Göteborg 2005 för att gå på en skola och där träffade han kärleken och bor numera i Umeå med henne och deras söta 1-åriga son Sam som också var med. Härligt med oväntat och SÅ fint besök!

   

Fina Mathias & lille Sam

Idag har Lina & Nellie varit på besök. Vi planerade in en utgång i februari vilket jag ser framemot. De krävs lite framförhållning för sånt här nuförtiden. Nellie växer så det knakar! Lillan blir 8 månader på söndag, usch vad tiden går.


Älskar er mina tjejer!!

Sov gott mina vänner!

Hörs snart

Puss

CC


Kommentarer
Postat av: Fru jönsson

HAHA vilken hemsk bild på mig!! men kevin blev söt som vanligt! ;) tack än en gång!! nästa gång är ni bjudna hem till oss i det nya hemmet!! puss på dig tjejen!

2010-01-29 @ 13:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0