Haiti

Jag vill börja denna dagen med att uppmuntra ALLA att skänka en "slant" till jordbävningsoffrerna på Haiti.
Aldrig har ett helt land behövt så mycket stöd. Säg inte att du inte kan avvara 200 kr till ett barn i nöd!!!
Pengarna kommer fram!!! Läs bara på innan du väljer organisation.
Dom senaste dagarna kommer det fruktansvärda rapporter om föräldralösa barn som ingen vet vad dom heter, hur gamla dom är eller vad som hänt deras släktingar. Ännu värre rapporter kommer om att barn på gatorna våldtas och smugglas iväg till trafficking eller säljs som barnarbetare. Tusentals barn bor på filtar på gatorna med en oviss framtid, dessutom så har all adoption tillfälligt stoppats pga av att man försöker stoppa det ovannämnda.
Mitt hjärta värker av all denna orättvisa. Jag grät floder i lördags när jag såg på galan "Hope for Haiti". Vilka öden, liv som raserats på ett par minuter. Hjälp människorna på Haiti, alla kan göra något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0