Dagdrömmer

Ursäkta dåliga uppdateringen :( Livet lunkar på i Skintebo. Vi åker pulka/snowracer när vi kan. Kallt som sjutton är det men ändå skönt att snön ligger kvar. Hatar slask.
  

Klicka på bilderna för större


 I går fick jag nöjet att bjuda min fina Bettan på middag. Skönt att ha dig hos mig i några timmar. Puss på dig ♥



Jobbet är segt så här års. Nu börjar det väl äntligen rulla på lite grann förhoppningsvis.
Man har tid över att dagdrömma...mest om  hemmet då i mitt fall. Vill göra om i vardagsrummet och i sovrummet. Greja i Eddies rum så han får en ordentlig sovplats också.

Grejer till vardagsrummet:

Bordslampor, Textur/Ikea -färg är det som gäller.

Tapeten i bakrunden från Decor Maison/multirandig, som "fondvägg".

 

Det är tapeten som är intressant, hittade inga andra bilder.


Avlastningsbord, Ulsberg/Ikea


Kuddar med detta tyg Josef Frank/Teheran/Svenskt Tenn, kanske en liten kappa/gardin också.



Ny Tv-bänk från Janus/Jysk



Golvlampa från Nordik/Sweep (enda bilden jag hittade)

Å drömmen- såklart Carolina Gynnings fantastisk coola tavlor. Alla bilder lånade från www.planetgynning.com

 

 

Eddies rum:



Matta från Ellos



Juno liknande säng från www.anglagallerian.com

Sovrumsinspiration:

 


Hörs snart!

Puss

CC


Kommentarer
Postat av: karoline

Kul med inredning! Roligt vi har ganska lik smak :) De tygerna är underbara men jag hittar inte att man kan köpa dem i gbg? Vi fick svenska tenn bordsunderlägg i julklapp med elefanter, jätte söta :) Men skulle också älska dem som kudde. Bordet från ikea hade jag inte sett innan och det var riktigt snyggt! Undrar om de tål hårda tag bara, så inte julius gör sönder det bara , hm... Btw jag har köpt kartell lampan som jag också har drömt om länge :)

kram Karoline

2010-01-13 @ 18:38:29
Postat av: Cissi

Älskar inredning...har bara inte pengarna som krävs. Tygerna finns allihopa från Josef Frank/Svenskt Tenn på Butik Tinna på Kungsgatan i Gbg, segt att dom kostar från 1200 kr metern bara:( Är det bords eller taklampan du köpt? Lyckos dig!

2010-01-13 @ 22:10:02
URL: http://cecilgirl.blogg.se/
Postat av: karoline

jag fick den i present. Det är en bordslampa. Den som är genomskinlig. Oj vad dyrt tyg :( Finns det inte färdiga kuddar, fast de är väl ännu dyrare då? Har ni köpt större säng till eddie ännu? Vi kollar runt till julius nu. Men vi får inte plats med en stor till honom (han sover i vårt rum). Kollat in en på ikea som är helt okej och ganska billig.

2010-01-14 @ 09:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0