Vinterlandet

Ja, det är där vi bor. Där vintern har slagit sig till ro! Det är bitvis vackert men ack så kallt. -15 imorse och meterhög snö är mer än vad jag som älskar våren mest orkar med... Många säger att dom är trötta på snön som inte vill sluta falla men jag är mer än trött. Lite smått ilsken kan jag känna. I lördags var jag insnöad, var inte utanför dörren med näsan. Andreas var ute i snökaoset och hjälpte våra vänner att flytta och var inte hemma förrän till kvällen, då klättrade vi på väggarna jag och lillen. Dagens i-lands-problem kan tänkas, men med en aktiv 2-åring som vill utforska världen kan det bli jobbigt även för den mest tålmodige. Som tur var så bjöd söndagen på fantastiskt solsken som gjorde att vi lämnade vår snöhydda och begav oss ut på promenad. Skönt men kallt...och 1 timma var mer än Eddie klarade av som verkat drabbas av samma ilska som jag av all snö.
Som sagt aningen trött, men desto gladare och upprymd kommer man bli när våren behagar anlända.
Jo men visst är jag trött på vintern men ack så vackert det är. Knäppte massvis med bilder under vår promenad.



























Hade tänkt att inte se Melodifestivalen i lördags då första två deltävlingarna varit så kassa...ändå satt jag där med chips redo att såga hela skiten vid fotknölarna. Jag tyckte dock att det var den bästa deltävlingen so far...
Nu håller jag stenhårt på Darin och hoppas han kammar hem det.
 


Vi hörs!

Puss på er

CC

Kommentarer
Postat av: Bella

Vilka vackra bilder, och vilken GULLUNGE Eddie är, stor kille!!!!! Hoppas vi synes nu i veckan å GOSAR puss

2010-02-23 @ 09:03:40
Postat av: frida

Fantastiska bilder!!

2010-02-24 @ 13:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0