Mamma mu

Skit också. Så starka moderskänslorna är..."han-dör-om-han-inte-äter" ekar i mitt huvud. Minsta motgång och avvikande beteende hos Eddie och jag kan inte tänka på annat. Idag skulle han äta för första gången på dagis. Jag i mitt stilla sinne har målat upp ett scenario att när han sitter och äter med andra barn så kommer han gladeligen mumsa i sig allt som serveras. Men ICKE. När Andreas hämtade kl. 12 så hade han inte ätit något alls. Vägrat...
Att inte äta kanske är extra känsloladdat hos mig pga av att han ratade allt i matväg (förutom bröstmjölk då) fram till han var nästan 10 månader.
Hoppas på roligare besked imorgon efter lunch. Jäkla barnmatsburkar!! Han måste lära sig att äta "vanlig" mat också. Vi har ju övat hemma och det har ju gått bra. Hela min dag är gjord imorgon om han äter.

Såg på dokumentären om Octomom-åttlingsmamman igår. Fan vad jag blev stressad. Trodde jag kanske skulle ändra uppfattning om det vansinne hon (och läkaren som medvetet inseminerade henne med på tok för många ägg) skapat. Hur går tankegångarna på denna människa. "Jag är ensamstående, arbetslös, hemlös med 6 ungar- jag skaffar en till, bara en då....oj det blev visst 8. Jo men det blir nog bra. Jag behåller allihopa och hoppas någon räddar mig ur denna situation...." För visst blev hon räddad- av MEDIA à la DR Phil. Jag tar dock starkt avstånd från den hetsjakt som skedde när hon precis fått barnen men det var ändå mediebranschen som skaffade henne ett hus och sedan försåg henne med inte mindre än 5 nannys. Dessa barn kommer hela sin barndom få kämpa sig blå för sin mammas uppmärksamhet. Det kan inte vara bra, inte för någon. Varför kunde hon inte vara en större människa och inse sina begränsningar. Adoption är ett realistiskt och bra sätt. Det finns allt förmånga ofrivilligt barnlösa. Men miss Ego kunde tyvärr inte se längre än hennes superfejk läppar räcker. "Im born to be a mom"- jo fan a BAD mom. Nog sagt om detta.




Hoppas ni har en trevlig onsdag, det har jag.

Kramar

CC



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0