Sol-helg

Måndag igen. Trevligt. Helgen var snabbt överstökad i vanlig ordning. Pizzatime på fredag och även den lille mannen fick sig en barnpizza.



Helgen bjöd på lite kroppsarbete i form av "fixardag" på dagis. Skuras och målas och grejas. Man träffas alla föräldrar och barn och rustar upp det som behövs. Det är faktiskt en hel del jobb med föräldrakooperativ... i veckan har vi även städningen på dagis. Men detta känns trots allt som den ultimata lösningen för vår familj. Man har ett helt annat inflytande och att de andra barnens föräldrar blir någon mer än någon man knappt vet namnet på som susar förbi på morgonen i dörren. 

Jag måste börja aktivera mig mer. Måste börja TRÄNA igen. Och för att inte tala om ny kost. Har blivit så slapp med matvanorna. Jag är så slapp och stillasittande och konstant trött efter 20 på kvällarna. Inte bra. Annars så måste jag promenara minst 1 timma varannan dag.
Jag och Emsan har planer på att köpa kort på Friskis i Billdal. Det är nog bra att ha någon att gå med, som drar med en. Blir lite enklare och roligare då också.

Igår var det så underbart väder, det blev en fin spontanpromenad i solen med Emma,Bizhan och Leo.
Helgen avslutades med middag hos mor.
Ny vecka. Får se vad för spännade händelser som väntar i Svensson familjens värld.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0