En vecka

Ja, desvärre har det tagit mig en hel vecka att lägga in ett nytt blogginlägg. Inte för att jag varit upptagen till tänderna, snarare tvärtom. Förra veckan seglade förbi och höst blev nästan vinter. Bitande kyla imorse faktiskt. Brrrrr.
Helgen blev ensam för mig och Eddie, Andreas valde att leka krig i skogen den här helgen istället. Han är med i hemvärnet och blir då och då inkallad på olika övningar. Denna helgen skulle dom skjuta skarpt :) Tydligen skitskoj. Jag fattar nada.
Söndagen avslutades med middag hos bror och Linda. Tack för det! Vi började redan spåna på hur vi skulle lägga upp julfirandet och det känns ju faktiskt inte allt för avlägset. 

 
Klicka på bilderna för större

Igår var fina Isabel hemma hos oss med sin fina mage. Hon väntar en dotter första veckan i november.  Jag och Isabel lärde känna varandra när vi var grannar -i en väldigt turbulent tid i båda våra liv. Sen har vi alltid hållt kontakten. Ibland har vi varit bra på det ibland mindre bra...som nu vi hade inte träffats sen i februari :(
Isabel är
en underbar vän!
 

Old pics, fina Bella

Alma ska flickan heta. (betyder själ på spanska, Isabels pappa är fån Uruguay) Vackert! Eftersom hennes kille Mike är halvliberian skulle Isabel vilja ha ett mellannamn från Afrika, jag kollade lite på nätet och här får du några förslag gumman (de är främst swahili). Jag gillar Kamili och Nanime bäst.


Chanzi - glädjekälla
Chipo - gåva
Chombe - sydafrikanskt egennamn
Daudi - älskad
Kamili - perfekt
Nanime - lik ett lejon
Nayani - Masai-flicknamn
Noninzi - sydafrikanskt flicknamn
Nyota - stjärna
Thabela - välkommen
Tiisha - viljestark
Zenani - sydafrikanskt flicknamn
Zaliya - sydafrikanskt flicknamn
Zerafina - "brinnande passion" (xhosaspråket)
Zubela - sydafrikanskt flicknamn
Zenzele - sydafrikanskt flicknamn

Själv sitter jag och väntar på ett namnsmycke som jag beställt med min sons namn på. Kommer nog i dagarna hoppas jag. Duktiga Jennie som tillverkat det har lagt upp det på sin hemsida så jag hittade det där idag.



Kolla in sidan http://ljuvligating.blogspot.com

Puss puss

CC


Kommentarer
Postat av: Isabel

Vad fina namn du hittat Cissi! håller med dig, Nanime var väldigt fint. Tack själv för igår, så roligt att få komma hem till er fina lya, och NI är så fina familjen : ) Tänk vad stora vi blivit ?!! PUSS

2009-10-13 @ 18:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0