Hoppa över eld

Idag har jag och Eddie varit på hans rytmik. Meningen är ju mest att man går mest för Eddies skull. Han tycker dock att han har grym rytm känsla så han gör allt annnat än att sitta still i ringen när fröken sjunger och spelar. Efteråt blev det till att gunga på pliktalekplatsen i slottskogen med Karoline & lille Julius. 
Dessutom GÅR min lille son nu, inte riktigt fullt ut men han staplar fram. Han tar några steg, kryper lite och ställer sig upp för att ta några till. Stoltaste mamman!!! På söndag blir min klimp 1 år. Det har alltså gått ett helt år sedan jag vaggade fram här hemma och väntade på honom. Det har gått så fort men tiden jag har varit hemma har varit underbar, lite sorgset att den första tiden aldrig kommer igen, men å andra sidan har vi hela livet kvar för "första gången" saker.



Vid sextiden ringde Bizhan och frågade om vi inte skulle följa med och hoppa över eld. Utan att veta var det innebär var vi en timma senare på Heden och firade persiskt nyår. Stämmningsfullt det där, man skulle säga att perserna går in för det här med nyår. Man köar för att hoppa över små eldar där man enligt traditionen ger sina sjukdomar till elden. Jag agerade fotograf och hoppade aldrig, kön var dessutom sjukt lång. Mycket bättre upplägg en "svensk/västerländsk nyår", där man bara ska supa sig kalas full. Här betyder det man gör någonting. De tycker jag är vettigt :) (fröken duktig)

     
 


KLICKA PÅ BILDERNA FÖR STÖRRE

Godnatt mina kära

CC


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0