Kyla & Kärlek

Idag har det varit kallt. Apkallt. Påbörjade min dag med en powerwalk innnan frukost på 1 timma. Det var så svinaktigt kallt! -6 grader i Göteborg känns som -20 i Dalarna! Det tog mig nästan 20 minuter innan jag blev varm, och då marscherade jag fram som om det gällde livet. Kändes dock oerhört skönt när jag kom hem.
Hela dagen gick bra och jag avek inte en enda gång från mina mat & mellanmålsplaner. Jag har ett sjukt sockerbehov. Det är framgick helt klart idag. Varit småsugen på något sött HELA dagen. Men jag ska inte falla för frestelsen och om jag mot all jävla förmodan skulle göra det så tänker jag inte dölja det. Kommit på att den största chansen att misslyckas med att gå ner i vikt är när man börjar ljuga om man skulle tabba sig. Framförallt för sig själv men även till andra. Där vill jag inte hamna. Tar jag en "godis" så ska jag stå för det.

Idag har vi även hemma hos min Lina. Hon är snart halvvägs i sin graviditet och har en så himla fin liten kula på magen.
Finaste! Konstigt hur livet ter sig. Det går så fort. Ibland är det krokigt och ibland rullar allt på som man vill. Det kändes som om det var nyss jag och Lina satt på en balkong i Turkiet  som 2 singelflickor och prioriterade alkohol och chips istället för att  äta mat. Eller för att inte prata om alla tidiga kvällar vi spenderade i min lya på Gyllenkrook, pimplandes vin som hette GRÄS och lyssnade till Winnerbäck tills vi vinglade ner på Avenyn för att göra sattyg.  Nu är vi båda mammor (Lina snart + att hon är bonus mamma till Dixie ju!)och lever ett lugnt liv. Ibland kanske för lungt. Nu lär jag ju få vänta "ett tag" på en helkväll ute med Lina, men det är det värt. Det vet jag ju.


GAMMAL BILD PÅ MIG & LINA, SKULLE GISSA PÅ 2003/2004 NÅNGÅNG ELLER TIDIGARE

Nu väntar min säng. Den ropar efter mig. Den har ropat i en timma nu. GODNATT!

CC

Kommentarer
Postat av: frida

hej tjejen och god fortsättning!

det där med sötsuget brukar ge sig efter ett par veckor (eller själva abstinensen), forskning som vi läste mkt under kostrådgivarutbildningen och egna erfarenheter talar för det!

Fin blogg och fina kort på lilla Eddie...

hoppas vi ses något framöver!! kram frida

2009-01-05 @ 10:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0