Det är ett gott liv

Att äta nyttigt är gott. Det visste jag ju men nu när jag verkligen gör det  varje dag förstår jag inte hur jag åt innan. Såser är helt onödigt om man har stor sallad eller rostade grönsaker(i ugn )på tallriken. Man behöver inte dricka något annat än vatten. Är så glad att jag nu verkligen genomför detta. Har inte ätit en enda godsak sen i fredags.Frukt funkar faktiskt när sötsuget sätter in. Imorse var jag ute och gick igen. Mycket skönare när inte kylan var så påtaglig. Igår fick jag hoppa över morgonmotionen -11 var för mycket även för mig. Det blev ett styrketräningspass på kvällen istället där jag fokuserade på överkroppen.

Nu skall vi se här... nu kommer det jobbiga.
När jag "vägde in mig" i fredags 2/1 vägde jag 61,3 kg.  Mitt mål är nu 55 kg. Får se vad vågen visar nu på fredag.
För er som undrar hur jag äter så kan en dag se ut ungefär så här:

FRUKOST
1 kokt ägg
1 dl Paulún musli med lättmjölk
1 glas Brämhults färskpressad juice
1 stort glas vatten

LUNCH
1 pannbiff m.soltorkad tomat
(1 "näve"  fullkornsris-beror på vad jag skall träna)
Sallad på romansallad, tomat, avokado, rödlök och vinägrettdressing

MELLANMÅL
1 hårdmacka med linfrön och keso
eller 1 frukt

MIDDAG
Ugnsbakad lax med purjolök, parika och lite fetaost
Sallad på ruccola, avokado, tomat, oliver, rödlök och vinägrettdressing

Allt är oerhört lättlagat och planerar man bara dagen innan vad man ska äta så blir det aldrig några "problem".
Jag håller stenhårt på Paulúns tallriksmodell där halva tallriken ska vara med grönsaker.


Nu ska jag dona lite här hemma.  Har en garderob som behöver ses över.
Idag köpte jag denna underbara fuskpäls på Tradera. En snubbe som sålde flera stycken. Längtar till jag får hem den!



KRAMAR

CC





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0