Stora planer/liten plånbok

Det är inte alltid skitkul det här med att man har mindre pengar för att man är hemma med barn. Borde helt klart vara tvärtom. Man gör av med så mycket mer pengar...ok, man går inte på krogen och man spenderar inte tusentals kronor på jeans eller jagar runt efter Dior läppglans, (eller jo det sistnämnda gör jag fortfarande) men ändå åker kortet fram bara man går utanför dörren. Det är sjukt mycket små utgifter heeeela tiden.

Vi drömmer om hus varje dag här hemma. Men drömma är det närmaste vi kommer just nu. Vi vill tillbaka till Billdal. Jag är trött på stan. Visst, en del kompisar bor här men annars så är det inte mycket annat som håller en kvar.  Är ju helt klart bortskämd med att bo så nära allting och speciellt underbara Linnéstan. Tror dock att jag kommer uppskatta att komma till stan och ta en frukost i Linné när man inte har det runt hörnet längre. Har hellre havet runt hörnet som det känns nu.

Idag var vi ute och promenerade med svärmor Agneta. Lovely. Vädret idag är det närmaste vårkänslor jag kommit i år. Fick fira med en semla. OOHH vad jag var värd det! Åt halva svärmors också. Såå värd var jag det.
Helgen gick helt klart  åt till att umgås med familjen. Vi har varit ute mycket vilket är så gött. Så glad att våren är på väg så att man kan vara ute mer. Det är även bra att jag numera kommer i min gamla garderob så jag inte behöver handla en helt ny.....eller är de det??
Vi fick även idag ett mycket uppskattat besök av familjen Asgaroulady/Friberg med lille pluttis LEO i spetsen.
Tack för att ni kom och ammade och bytte blöjor och pratade bebisspråk så man inte känner sig ensam i klanen längre.


HELGEN I BILDER (mest på Lille E som vanligt)













En nykläckt och en 10 månaders bebbe

//Kärlek//

CC


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0