Julens ankomst

Tisdag och julen närmar sig med stormsteg. 2 dagar kvar sen så är den här. Aftonen som jag ska spendera med dem jag älskar. Julen handlar om det. Vara med dem man älskar. Det ska inte vara något påtvingat. "Alla gör som dom vill" mentalitet är det som råder nuförtiden och det känns underbart. Slipper dessutom ränna runt hemma hos andra (som man gärna hade sluppit) utan samlar alla hemma hos mamma och Janne.

Helgen som gick ägnades åt trädköp och pyntning mm och sen åkte vi till stan för julklappsutdelning med Lina, Jonas, Bettan & barnen.



Jobbar imorgon också sen är det ledighet till 4 januari. Götta!! Skall umgås, mysa ,leka och sjunga med min lilla älskade son. Meningen med livet är barn. Alla kanske inte håller med men det är min filosofi. Julen är hans. Det är så det ska vara.

Tycker det är upp till var och en hur man gör under jul men jag tycker inte det "passar sig" som förälder att snapsa så länge barnen är vakna (mycket praktiskt att det dessutom är det värsta jag vet), om inte annat så får i allafall en av föräldrarna hålla sig utan. Man blir förändrad av alkohol, och några som verkligen känner av det är barnen. Jag kommer absolut dricka vin på kvällen om jag vill det. Men att julen skulle ursäkta stora fylleslag förstår jag inte. Som sagt upp till var och en. Pratar ju bara av egen erfarenhet. Det är inte trevligt med  en full förälder. Inte några andra dagar på året heller för den delen. Nog om detta.

Igår startade vi en ny tradition med pepparkaksbygge med familjen "Asgberg". Skitmysigt. Pojkarna bytte lite julklappar och vi byggde hus. Till min stora förvåning var Andreas den som var mest ambitiös. Jisses vad han pillade och pyntade huset....








Godnatt

Snart är det JUL

CC

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej!



Nyfiken på vart Eddies snygga jeans är köpta!=) Trevlig blogg du har!

2009-12-27 @ 23:13:52
Postat av: Cissi

Hej Alex,



Byxorna är av märket Moschino. Vi har fått dom, vet ej om dom kanske går att få tag på över nätet på utländska sajter kanske...



Gott nytt!



2009-12-28 @ 10:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0